Uzturs

Uzskatu, ka veselīgs dzīvesveids nav tikai par sportu, veselīgs dzīvesveids ir arī par veselīgu un sabalansētu uzturu. Uzturs un fiziskās aktivitātes iet roku rokā, tāpēc svarīgi ir ne tikai nodrošināt fiziskās aktivitātes, bet īpaši piedomāt pie tā, kas tiek uzņemts ar pārtikas palīdzību, lai sasniegtu vēlamos rezultātus.
Šajā sadaļā būs iespēja atrast padomus par uzturu fiziskās slodzes laikā, kā arī iedvesmojošas lietas, ko iespējams, varēsiet pārņemt savā ikdienā.

(Klikšķini uz zilā uzraksta, lai uzzinātu vairāk)

Uzturs pirms un pēc treniņa. Nereti tiek uzskatīts, ka, ja sportošanas mērķis ir nomest pāris liekos kilogrammus, tad labāk ēst mazāk vai, vēl ļaunāk - badoties. Taču patiesībā, ēšana pirms un pēc treniņa ir tik pat nozīmīga kā pats treniņš.

Pirms un pēc treniņa nepieciešams uzņemt ogļhidrātus un olbaltumvielas. 1-2 stundas pirms treniņa nepieciešama pilnvērtīga ēdienreize, taču, ja treniņš ir laikā, kad nav iespējams ieplānot pilnvērtīgu ēdienreizi, 30 minūtes pirms treniņa nepieciešama uzkoda. 20 minūtes pēc notikušā treniņa nepieciešama uzkoda vai pilnvērtīga ēdienreize ne vēlāk kā 2 stundas pēc sporta.
Ko man ēst pirms un pēc treniņa? Paslēpt

 

Pirms treniņa ēdienreize: svaigie salāti vai dārzeņu omlete
Pirms treniņa uzkoda: žāvēti augļi, svaigi augļi, banāns, smūtijs, pilngraudu auzu pārslas, augļu vai riekstu batoniņš, jogurts ar augļiem, pilngraudu maize ar mājas sieru vai musli ar jogurtu.
Pēc treniņa ēdienreize: Ar liesu gaļu un zivīm, rīsiem, griķiem un dārzeņiem. Labi piemērota ir graudaugu pārtika kopā ar piena produktiem, piemēram, biezpienu vai jogurtu.

Pēc treniņa uzkoda: vārītas olas, grieķu jogurts ar ogām, humuss ar burkāniem vai rieksti.
Maltīšu idejas
Paslēpt

Brokastis ir nozīmīgākā dienas ēdienreize.
Brokastīs mēs uzņemam nepieciešamo enerģiju visai dienai, tām jābūt spēcinošām, proteīniem un šķiedrvielām bagātinātām.

Bieži no rītiem nav izsalkums, nereti, jo pirms gulētiešanas tiek ieturēta maltīte. SVARĪGI, lai iepriekšēja vakarā ēdienreize ir ne vēlāk kā 4 stundas pirms gulētiešanas.
Brokastīs jāēd kalorijām bagāti un pilnvērtīgi ēdieni. Ja vēlies panašķoties ar kādu saldumu, rīta cēliens ir piemērotākais laiks, jo uzņemtās kalorijas paspēsi sadedzināt. Atšķirībā no vakara, kad kalorijas būs liekas un uzkrāsies.
Ko man ēst brokastīs?
Paslēpt

-Smūtijs no pilngraudu auzu pārslām un augļiem.
-pilngraudu auzu putra;
-jogurts ar augļiem;
-biezpiens ar dārzeņiem un pilngraudu maizi;
-pilngraudu auzu pārslu musli ar riekstiem, žāvētiem augļiem un jogurtu.
Brokastu idejas
Paslēpt

Ūdens nozīme uzturā.
Ūdens ir svarīga ikdienas uztura sastāvdaļa, taču jāatzīst, ka bieži vien tas tiek uzņemts daudz par maz. Pareiza ūdens lietošana liks justies spēcīgākam/ai, tas ļaus trenēties ilgāk un efektīvāk.

Visvienkāršākais veids kā aprēķināt aptuveni nepieciešamo ūdens daudzumu dienā ir: 30ml reizinot ar savu svaru (kilogramos).
Neaizmirsti, ka dienas laikā ūdens ir jāuzņem pakāpeniski!
Taču, ja ikdienā nodarbojies ar fiziskajām aktivitātēm, ūdeni noteikti būtu nepieciešams uzņemt vēl vairāk.
Uzskates materiāls palīdzēs plānot ūdens uzņemšanu pirms un pēc, kā arī treniņa laikā.
Cik daudz man dzert ūdeni?
Paslēpt

Iemesli kāpēc Tev būtu jāiesākt diena ar citronūdens glāzes izdzeršanu - tas uzlabo gremošanu, stiprina imūnsistēmu, uzlabo mutes dobuma veselību, uzlabo garastāvokli, sniedz enerģiju un uzlabo ādas veselību.
Dienas iesākšana ar citronūdens glāzi
Paslēpt

Kaloriju dedzināšana.
Lai nomestu lieko svaru un izvairītos no tā, ka tas pieaug, ne vienmēr pietiks tikai ar sabalansētu uzturu. Šajā uzturs iet roku rokā ar sportiskām aktivitātēm. 

Lai noteiktu cik daudz kaloriju tiek patērēts, var - svaru dalot ar 1.12 un reizinot ar rezultātu, kas dots iepretī fiziskajai nodarbībai.
Iegūtais rezultāts ir patērēto kaloriju daudzums stundas laikā.Avots: Ralfs Upmanis: "Vingro ar prieku"
Kā aprēķināt sadedzinātas kalorijas?
Paslēpt

Pastaigas kā atbalsts sporta nodarbībām. Apņemies ikdienā vairāk laika pavadīt staigājot! Daži no iemesliem: tas neko nemaksā, samazina sirds slimību risku, samazina stresu, palīdz saglabāt stiprus kaulus.
Pastaigas, kā atbalsts sporta nodarbībām
Paslēpt